Corona vervolg 14

Het is alweer Dinsdag 7 April, eerst nog even terug naar gisteren, was ik toch even vergeten te vermelden dat we verrast werden door Rina met een paas wens met lekkernij. Ze ging iedereen langs om het af te geven, bedankt Rina.

Maar dat niet alleen, ook vandaag verraste ze ons met een mooi paasbloem kunststuk met bijpassende stoepkrijtwens.

Samen met Carla was Rina vanochtend heel actief bezig met het verfraaien van het dakterras, bloembakken werden gevuld en het ziet er nu aardig fleurig uit.

Het terras is klaar voor betere tijden, wanneer dat is is nog wel ongewis, het is niet te hopen dat het zo lang gaat duren als de cartoon die Rita me toestuurde vanmiddag suggereert.

Toen we vanmiddag naar buiten keken zagen we dat de prullenbak bij de bushalte er een soortgenoot bij had gekregen aan de andere kant van het hok, dat zal schoon blijven straks als de schooljeugd weer langstrekt.

Afsluiten met een glimlach, paar regels van Levi Weemoedt:

Maatregel

Mensen die een bril dragen ofwel een gehoorapparaat

Worden vanaf volgend jaar verplicht gesteld tot

de afdracht van kijk & luitergeld.

Toch nog even een stukje campertrip 2019, het worden voor dat jaar de laatste reisjes, het 1e van 13 t/m/ 16 September.

Het beloven mooie dagen te gaan worden, inpakken dus. We gaan naar Middelharnis dat we kortgeleden op TV zagen en wel leuk leek. Bij de jachthaven is er een camperplaats. De reis liep soepel op een kleine file bij Numansdorp na. De cp is leuk, plaatsen langs het water. We gaan meteen boodschappen doen wat nog best een stukje lopen is door het leuke dorpje voor we er zijn.

Terug bij de camper eten we eerst en fietsen daarna dwars over het eiland naar de Grevelingen naar Battenoord en gaan kijken of er hier al de flamingo’s te zien zijn die 's zomers normaliter bij het Zwillbrock in de Achterhoek zijn. Nee, dus nog niets te zien, van de winter nog maar eens kijken.

Zaterdagochtend 14 september, we hadden niet gedacht dat het zo rustig kon zijn in een jachthaven. Het is open monumentendag en we boffen dat er een historische scheepswerf is aan het begin van de haven. Natuurlijk gaan we daar kijken en zien van alles, er wordt een oude RTM veerboot gerestaureerd. Er is ook veel info over Goeree en de watersnoodramp van 1953. ’s Middags fietsen we naar Den Bommel waar een kringloopwinkel is, het is er een beetje rommelig. Rustig aan fietsen we weer terug met rustpuntjes zoals bij de jachthaven van Stad a/h Haringvliet. De jachthaven bij de camper is nu heel vol, de scheepjes liggen nu ook dubbel. Er ligt ook van groot tot klein tot erg groot door elkaar, gezellige boel.

Ook de Zondagochtend is stralend weer. We blijven nog een nachtje. Bij de havenmeester zie ik een folder met een wandeling door het dorp en het er tegen aan gelegen Sommelsdijk. Als we op de dijk even staan te kijken hoe we moeten lopen worden we aangesproken door een jongedame die in het dorp woont en ons goed op weg helpt en ook al veel info geeft voor dingen onderweg. Leuk hoor. De wandeling is leuk en rustig want blijkbaar zit iedereen in de kerken waar we langs lopen, te horen aan het gezang dat eruit opstijgt. In de middag fietsen we ook nog een rondje van zo’n 17 km, ook een heel aardige tocht.

Maandagochtend regent het zachtjes en het is grijs buiten. Rustig starten dus, het plan is naar het watersnoodmuseum, daarna overnachten in Zierikzee. Zo ver komt het niet want als we Ouwerkerk in rijden blokkeert de rem van de camper als ik even rem. Het lijkt wel of de rem vast slaat. Gelukkig staan we net bij een garage waar men zeer behulpzaam is. Op de brug en zelfs een remmentest, de monteur denkt dat er een remvoering los is van de schoen. Hij adviseert gewoon naar het museum te gaan en dan de ANWB te bellen, dat kost niets. We hoeven hem ook niets te betalen. We dus naar het museum maar als we er bijna zijn het museum remt de camper onder het rijden al af en moet ik even achteruit om weer los te komen. We waarschuwen de wegenwacht en wachten op de ANWB, het was druk belden ze na een uurtje wachten. Uiteindelijk werd het 3,5 uur wachten. De diagnose van de garagist was wel juist, aan de linkerkant is de voering los en die halen we er uit. Dicht gemaakt en voorzichtig aan na de file naar huis gereden, denk dat ik misschien 3 keer geremd heb tijdens die 100 km.

Dinsdag in de garage van de autohobbyclub meteen de remschoenen van beide kanten vervangen, klusje van een uur, de remmen zijn weer oké.

Dit was denken we het laatste reisje van 2019, we wilen nog wel een keer op paddestoelen fotosafari op de Veluwe maar wanneer dat wordt weten we nog niet. Mogelijk komt er dus nog een bijlage bij dit verslag.

De beloofde bijlage,toch nog even de Veluwe in Oktober.

Omdat het prima weer belooft te worden gaan we 24 Oktober nog even naar Beekbergen kijken of we nog paddestoelen kunnen spotten. We camperen op Het Lierderholt waar je zo het bos in kunt lopen. Naast wandelen hebben we er lekker gefietst en hebben 2 dagen genoten van het weer en de omgeving en leuke plaatjes kunnen maken.