Corona vervolg 23

Vrijdag 24 April, vandaag gaan we maar weer eens de camper uit laten, plan is een tussenstopje in Nieuwegein en dan nog een stopje in De Bilt. We nemen oranje Tompoezen voor ze mee. Het weer is nog steeds buitengewoon, op de weg is het al weer drukker geworden, opvallend vind ik wel dat de vrachtwagens die er rijden nu bijna allen een Nederlands nummerbord op de trekker hebben waar er voor de uitbraak 90 % een lagelonen land nummerplaat hadden. Het lijkt er op dat de buitenlanders terug naar huis zijn en de Internationale chauffeurs die normaal elders in Europa rijden nu hier rondtuffen. De toestand bij de kinderen is nog onveranderd, in Nieuwegein is alles nog gezond en blij met de heropende scholen. In De Bilt is Jip nog steeds belabberd en gaat Anoushka stap voor stap wat beter al zijn ze beiden nog wel benauwd. Ik heb de boorhamer die er nog lag mee genomen, kan ik van het weekeind wat dingen op gaan hangen in de nieuw behangen kamer. Niet schrikken dus van boorgeluiden. Ik sprak vanmiddag Wim die vertelde dat Elvira eerder deze week van de isolatie af mocht maar er na 2 dagen weer inlag. Momenteel is ze daar wel weer van af maar gaat het nog echt niet goed, ze is erg achteruitgegaan qua conditie. Verder ben ik voor Will bij de apotheek een antibiotica kuur op wezen halen die de dokter haar heeft voorgeschreven, alternatief was opnemen in ziekenhuis op corona afdeling. Will heeft al de hele week koorts en voelt zich niet oke. Hoop voor Will dat de kuur aanslaat en het geen Corona is. Hier wreekt zich toch het feit dat we in NL bijna niet testen als er verdachte omstandigheden zijn. Meten is weten heb ik altijd geleerd. Het geeft mij geen goed gevoel dat de dokter een alleenstaande op hoge leeftijd zo alleen laat voort tobben.

Nu iets luchtigers, vanmiddag heb ik de bumpers van de camper schoongemaakt en weer wat kleur ( zwart ) laten krijgen door het goed in te smeren met een speciaal spulletje. Een werkje dat ik voorheen altijd deed in de autohobbyclub van mijn ex werkgever maar helaas die is ook gesloten.

Vanmiddag kreeg ik een mail uit Castricum met een foto van de 1000 stukjes puzzel die ze hebben volbracht van de brandweerbus van Job. Ingelijst en al, mooi hoor.

Het laatst verslagje van de Noorwegenreis van 2011

Vrijdag 1 Juli 2011. Het wordt een tussen dag vandaag en dat hebben we ook zo gepland. We lopen over de camping naar het strand al komen we niet verder dan de duinkliffen. Het strand is wel te bereiken via een vele treden tellende trap die erg steil is. Doen we dus niet, het waait erg hard al is het verder aardig weer. We gaan even kijken in Lokken een leuk ogend toeristenstadje. De eerste geldautomaat die we tegenkomen werkt niet. Gelukkig is er nog een en scoren we eindelijk Deense kronen. Door een duinlandschap rijden we verder zuidwaarts naar Hantsholm. De camping die we op het oog hebben is gesloten dus moeten we op zoek naar een andere die we vinden in Sondervig. Het waait nog steeds hard. We hebben sms contact met de kinderen en ze zijn allemaal onderweg naar het Oksbol vakantiehuis.

Zaterdag 2 Juli 2011. Vandaag dan eindelijk, Anoushka, Natasha, Arend, Dion, Jip, Polle, Thijs en Stijn bij elkaar in Jegum. Een leuk en gezellig weerzien. Een mooi huis. Het weer is eerst niet goed maar wordt later iets beter.

2 t/m 9 Juli 2011 brengen we door in het huis in Jegum, de hele week is over het algemeen leuk geweest met leuke dingen. Het Blavand Fyr, het Ebsbjerg scheeps en visserijmuseum en Legoland waren de hoogtepunten. Fer en Marjon die op rondreis waren door Denemarken zijn ook nog een nachtje wezen logeren, Heel gezellig.

Zaterdag 9 Juli 2011 Het samenzijn stopt vandaag en we zwaaien als eerste Natasha, Dion, Thijs en Stijn uit zij gaan richting Steyns Klint aan de andere kant van Denemarken. Wij gaan weer op huis aan. Na het inleveren van de sleutel zijn we samen met A, AJ, J en P ,die naar een bestemming in midden Denemarken gaan, naar Ribe gereden. Dat is nog steeds een leuk stadje en er is blijkbaar van alles te doen vandaag. Je kan zelfs met een helicopter de lucht in. We lunchen nog samen en dan is het ook van hun afscheid nemen. Een rustige rit voert ons naar een stelplatz in Husum waar we al eens eerder geweest zijn maar dan op de camping. Na een rustige avond valt er een flinke plensbui.

Zondag 10 Juli 2011 rijden we op ons gemak door Noord Duitsland, mooi weer en mooie omgeving. We varen over de Elbe en de Weser en komen terecht in Elsfleth waar de camping niet op de aangegeven coördinaten is te vinden. We vinden hem uiteindelijk wel, de plaats voor campers is een beetje weggestopt, het is maar voor een nachtje. Er is een restaurant bij waar we lekker eten, daarna nog even aan de Weser gezeten. We hebben ook nog ooievaars gezien onderweg.

Maandag 11 Juli 2011 komen we dichterbij huis en stoppen we in Ommen na een rit grotendeels binnendoor. Het weer is nog prima, vanmorgen wat mist en daarna weer zon.

Dinsdag 12 Juli 2011 rijden we naar Voorthuizen waar vrienden Jan en Wilma op een camping staan. Wij staan op een aangrenzende natuurcamping vlak erachter. Een gezellige laatste dag en avond

Woensdag 13 Juli 2011 zit het erop en zijn we weer in Gouda.