Corona vervolg 11

Zaterdag 4 April, het wordt een spannende week voor het vervolg van Corona, blijven de mensen braaf thuis volgens de richtijnen of vinden we het buiten zijn met elkaar belangrijker. Ik lees in een app van de ANWB dat auto's niet te lang kunnen stilstaan en het beter is af en toe te rijden, nu wist ik dat wel want zeker met de koude nachten neemt de capaciteit van de accu wel af. Mijn camper is een buitenslaper dus uit medelijden heb ik hem vanmorgen even uitgelaten. Het is toch zeker niet meer voorgekomen sinds mijn verkeringstijd dat ik zomaar een rondje ben weze rijden met de auto, dat was nog in de tijd dat de benzine fl 0,12 per liter was. Nu voor een liter diesel € 1,20. Nou ja het was maar een kort rondje.

Uit Nieuwegein kwam bericht dat daar een niet corona gerelateerd probleem was, de kruipkelder was vol  warmwater, er blijkt een leiding van de stadsverwarming kapot te zijn. Nu noodreparatie door Eneco en maandag verder.

Vanuit De Bilt kwam de vraag van Polle of we wilden meedoen met een pub quiz via de mobile telefoon, natuurlijk doen we dat. Er waren 6 teams waarvan 1 in Engeland en 1 in Italie, heel leuk en we waren er toch 1 1/2 uur mee bezig. We hebben niet gewonnen.

Verder was het rustig vandaag, buiten leek het wel een stuk drukker met auto's als door de week. Toen we gingen wandelen was het wel rustig.

Nog een klein vers van Levi

Uitslag

Hij kwam opgeruimd bij zijn huisarts vandaan:

zijn achteruitgang was vooruitgegaan!

Dan nog maar een stukje verslag 2019

We hebben het wel gezien hier en gaan verder richting Koblenz. Het is al vroeg warm en na 26 km zijn we het rijden al zat voor de zondag, we komen in Brodenbach en zien er een camperplaats net even een straatje in op een parkeerplaats bij een kerk tussen de huizen, heel rustig daar, er is een soort speeltuintje achter. Het kerkgebouw is wel een waanidee van een architect geweest, onooglijk. Het bimbambeieren komt ook nog eens uit een luidspreker. De kerk ziet er niet druk gebruikt uit. We lopen naar een gedenkteken op de heuvel waar we tegen aankijken. Het is een memorial voor de Duitse helden uit de 2 wereldoorlogen. Het was een behoorlijke klim, chapeau voor Jopie. Het uitzicht was erg leuk. We gaan uitrusten op een bankje aan de Moezel en daar is op deze zondag steeds wel iets wat de aandacht trekt. Schepen, auto’s, motoren en niet te vergeten mensen, veel reuring. Er zijn veel pensions en bij 1 woning staat een Jaguar met NL kenteken met ook nog een stenen Jaguar in de voortuin.

Net na 7 uur ’s morgens gaan de klokken weer los, vroeg op dan maar, het weer oogt oké. De Belgische buren met kindjes zijn ook vroeg wakker en gaan ook weer verder. Wij rijden nu de laatste km ’s naar Koblenz waar we op de camperplaats voor de camping tegenover de Deutsche Eck gaan staan, het is een mooi plaatsje met rechts de Moezel en links de Rijn en recht vooruit het grote standbeeld van Wilhelm op zijn paard. Er is feest geweest in Koblenz maar dat is deze maandag wel over al staan er nog heel veel biertenten aan de overzijde van het water. We gaan net als 19 jaar geleden met het veerbootje naar de overkant, toen nog met een jonge Jive erbij. Het bootje is iets groter als toen en er is geen hond bij. Koblenz is op deze 2e Pinksterdag nog aan het uitrusten en op restaurants na is alles dicht. We zijn er snel uitgekeken, op de boulevard is er nog enigszins leven. Er staat een figuur bij een T2 bus en het is of hij geen hoofd heeft, geeft een leuke foto.

We lopen wat rond en drinken thee met kuchen in een restaurant want binnen is het koeler. De rest van de dag brengen we door met bootjes kijken. Zat scheepvaart hier, altijd leuk. We krijgen per app ook nog muziekfragmenten van het jeugdorkest waarin Jip de Hobo speelt. Het lijkt slechter weer te worden maar het blijft bij dreigen.

Het is dinsdag, het heeft vannacht dan toch behoorlijk geregend, nu is het weer droog en ook de verdere dag verloopt prima, zonnetje en af en toe een wolkje, best lekker. We verlaten Koblenz en gaan op weg naar Remagen waar vlakbij de door een film beroemde brug over de Rijn was nog steeds de landhoofden van die oude brug moeten zijn en bovendien een camperplaats. De weg is afwisselend en we komen zelfs haarspeldbochten tegen. Het is een mooie cp vlak bij de Rijn en idd zijn verderop de restanten van de brug waar dus ook nog een film over is gemaakt, een geromantiseerde versie van goed en kwaad aan het eind van WO II, de film klopt niet met wat er echt is gebeurd.

We fietsen naar het plaatsje Remagen en lopen er door de alt stad, er staan soms leuke huizen. Op de Rijn is er geregeld scheepvaart, altijd leuk om te zien.

Er zijn ook verschillende boten met roeiers op het water, 4 met stuurman. Er was goed bericht van Jip, hij mag de komende 2 jaar met een UMC universiteit programma meedraaien.

Het is weer woensdag en nu we besloten hebben weer op huis aan te gaan nemen we wat groter stappen. We konden nog wel buiten ontbijten maar daarna ging het al snel betrekken en spetteren. Eenmaal onderweg ging het toch serieus regenen. We gaan naar Gangelt en doen onderweg boodschappen, er zijn een aantal omleidingen wat extra km ‘s betekent, ze kijken hier niet op een kilometertje meer of minder. Ondanks dat ik toch rustig rij wordt ik geflitst met een paar km te snel op een stoplicht af als ik de auto uit laat rollen, balen dus. De cp is nu een stuk rustiger. In de loop van de middag wordt het weer aardig weer en we kunnen nog lekker buiten zitten en zelfs eten.

De donderdag brengen we door met relaxen en een leuke fietstocht. De regen valt nog steeds op andere plaatsen. Anoushka belt en zegt dat we wel naar huis moeten als we nog willen stemmen op het pensioenakkoord. Moet voor zaterdag 12.00 u.

De vrijdag gaan we het laatste stuk naar Gouda, we rijden binnendoor en komen ook in de buurt van Roermond. Als we daar gaan tanken zien we een grote kringloop annex 2e hands winkel. We kopen er wat klein spul en gaan daarna naar De Wit in Schijndel een wasbak kopen. Rond 3 uur zijn we weer in Gouda, het is de hele dag best weer geweest.

Zo zijn we toch nog 4 weekjes onderweg geweest, hoop gezien, rustig aan gereden soms niet meer dan 25 km op een dag. Het weer was over het algemeen prima. De camper heeft het goed gedaan op het waterballet van de eerste dagen na al is dat met de goede klemmetjes van Job toch verder goed gegaan.