Corona vervolg 6

Maandag 30 Maart, eerst een stukje van Rina dat zij gisteravond toestuurde:

Het fijne van de zomertijd vind ik dat het als ik opsta niet meer zo erg vroeg is, zeker nu het dan toch licht is en de zon schijnt. We zijn nog steeds gezond al heeft Jopie nog steeds keelpijn, hopen dat dat niet erger wordt. Ze heeft nog wel energie om de loggia schoon te maken met alles wat er op aan en in staat. Gelukkig maar.     We hopen dat alle medebewoners ook nog in orde zijn.

Vanuit De Bilt en Nieuwegein kregen we plaatjes toegestuurd van de proviandering van het gezin van Anoushka in quarantaine door zus Natasha. Best een hoop voor een weekje, ze zijn wel met 4 natuurlijk en dan hebben wij altijd maar een kippe beetje.

Verder was er voor vandaag niet veel te melden. Hierbij weer een stukje uit mijn reis dagboekje 2019.

Theater in Drenthe in de maand mei.

Begin mei was er in Drenthe een theatervoorstelling in de buitenlucht over het roerige leven van motorcoureur Jack Middelburg op het TT circuit in Assen. Van de Bank Giro Loterij waren kaarten verkrijgbaar tegen gereduceerde prijs, echt wat voor ons dus. Vol goede moed gaan we op pad, Jopie met een antibioticakuur op zak tegen een blaasontsteking die de kop opsteekt. We stoppen in Hooghalen op een kleine camping die volgens de eigenares alleen volstaat als de TT aan de gang is eind juni. ’s Middags gaan we op de fiets alvast even kijken waar we ’s avonds moeten zijn, leuk ritje van 6 km door het bos, 20 minuten op de fiets. Tegen 8 uur gaan we weer op weg naar het circuit waar het nu erg druk is, blij dat we met de fiets zijn. Op het terrein staan mooie veteraan motoren opgesteld en alles is in het teken van de jaren 80.

De voorstelling is een heel spektakel met af en toe over het stuk circuit dat in het decor ligt racende motoren, een echte hardrock band uit die tijd. We zijn blij dat we een plaid hebben meegenomen want het is best frisjes. De terugrit met de fiets wordt spannend want in Drenthe brandt geen straatverlichting buiten de bebouwde kom en de fiets van Jopie heeft besloten niet mee te werken en dan valt bij een E- bike ook de verlichting uit. Het was wel spannend in het pikkedonker, gelukkig hadden we het voor verkend en herkenden we sommige punten van de route van vanmiddag.We zijn er gekomen.

De volgende dag kunnen we een fiets van de camping mevrouw lenen en fietsen we naar de bushalte naar Assen. Met een minibus gaat het vlotjes en we worden bij het station gedropd. We scoren in een outlet winkel nog  een korte broek en 2 overhemden voor mij. In het Drents museum is heel toepasselijk voor dit weekeinde een tentoonstelling over onze enige wereldkampioen wegrace, zijspancoureur Egbert Streuer die met zijn bakkenist 3 x wereldkampioen werd. Heel leuk, interactief met filmpjes en veel attributen zoals de zijspancombi. Een filmpje van Buro sport is echt leuk.

Ik poseer even bij het beroemde beeldje van Bartje.

Toch op pad vanaf 17 mei

Na een weekje zijn we het zat op de flat en gaan we ondanks de medische probleempjes van Jopie toch weg. Eerst naar het VW bus weekeinde in Vessem waar we zijn uitgenodigd als buitengewoon lid voor het jubileum weekeinde. Als we er aan komen krijgen we nummer 287 dus lekker vol. Gezellige boel met VW bussen  en als gasten ook nog oude Mercedes campers. Zaterdag proberen we de brandweerpomp van onze Limburgse vrienden aan de praat te krijgen, helaas die blijkt erg stuk te zijn. Gelukkig heeft de camping ook nog een mobiele VW pomp en lukt het er een feest van te maken voor de kinderen.

Zondag bekijken we de pomp en blijkt een lager stuk ( n.b. is later in de zomer gerepareerd dus de Nagel brandweer kan weer blussen ). We blijven de zondag verder nog staan en zien de camping steeds leger worden, denk wel dat het de laatste keer is dat we een meeting als deze gaan meemaken. ’s Avonds gaan we chinees halen en bij Leo en Linda in de voortent eten we het op. Er valt een geweldige onweersbui met veel water. De voortent komt ook onder water te staan wat veel lol geeft.